وب سایت شخصی سید سجاد اسبقی

مدیریت |بازاریابی | توسعه شهری || مشاوره | تحقیق | آموزش

چرا مدیران بازاریابی و فروش نفرت برانگیز میشوند

نویسنده: khoydesign تاریخ: شنبه, 14 اکتبر 2017 موضوع : مدیریت | بدون دیدگاه

ما مدیران بازاریابی می خواهیم در محیط سازمانی و مخاطبین فروش دوستمان داشته باشند و رابطه خوبی بین مدیر و کارمندان و خریدارن وجود داشته باشد . رابطه خوب کارمندان با مدیر، مدیران بازاریایی با خریداران سبب پیشرفت کار و ارتقای سطح کار افزایش فروش میشود.

به نظر می رسد مدیران بازاریابی که مسئول معرفی محصولات خود یا دیگران هستند، امروزه شدیداً مورد حمله قرار گرفته اند. چرا همه از مدیران بازاریابی متنفرند؟ ما به عنوان مدیران بازاریابی باید مسئولیت کار را گردن بگیریم.

ما مدیران بازاریابی از باارزش ترین کالا و سرمایه مردم استفاده می کنیم: زمان. این وظیفه ماست که به چنین سرمایه بی بدیلی احترام بگذاریم.

یکی از مهم‌ترین ابزارهای رشد و یادگیری، بازخورد منفی و دریافت انتقاد‌های دیگران است. با شنیدن انتقادات دیگران می‌توان به نقاط ضعف خود پی برد و درصدد رفع آن‌ها برآمد. اما در بسیاری از موارد کاری به وفور دیده میشود که رابطه خوبی بین کارمندان و مدیران بازاریابی و فروش و خریداران وجود ندارد. کارکنان از مدیران. و خریداران از مدیران بازاریابی و فروش متنفرند. اگر چه تنفر واژه خشنی است اما در این مورد واژه مناسبی است. به نظر می رسد کارکنان از مدیران متنفرند چون احساس می کنند با آنها با بی احترامی رفتار می شود. خریداران از مدیران فروش متنفرند آنها به چیزهایی که مدیران به آنها می گوید اعتماد ندارند. کارکنان احساس می کنند به آنها حقوق کمی پرداخته می شود و درآمدشان به دلیل پرداخت اجباری هزینه های بازنشستگی و  خدمات درمانی بطور مدام در حال کاهش است. خریداران حس میکنند مدیران بازاریابی هر لحظه ورود خریداران جدید هستند و مشتریان فروش وفادار را فراموش مسکنند.

 

نشانه های خیلی ریز(و درشتی) وجود دارد که مشتریان وفادار از شما متنفر هستند. اگر متوجه شده اید به هر قیمتی از شما دوری می کنند و خریداهارو مستقیم با مدیران بالای هرم انجام میدهند یا کارمندانتان نمی توانند ارتباط چشمی را حفظ کنند، در لحظه ی ورودتان به اتاق لبخندشان محو می شود، شاید لازم باشد بفهمید کجای کارتان اشتباه است.

کر می گوید مهم است که تفاوت بین احترام و دوست داشتن را تشخیص بدهید، ” شاید کارمندانی باشند که هرقدر هم تلاش کنید دل شان را به دست بیاورید، به راحتی به دلایلی که از کنترل شما خارج است دوست تان نخواهندداشت. بنابراین در نهایت روی به دست آوردن احترام همه ی کارمندان تان تمرکز کنید، موضوعی که کنترل بیش تری روی آن دارید. و اگر آنها علاوه بر آن، دوست تان داشتند، آن را یک جایزه بدانید.”

پیشنهاد من این است که از دروغ گفتن به دیگران دست بردارید. باشد که با این کار نفرت مردم از ما کمتر شود.



برچسب ها : , , , , ,

شما هم دیدگاهی برای این مطلب ارسال کنید