وب سایت شخصی سید سجاد اسبقی

مدیریت |بازاریابی | توسعه شهری || مشاوره | تحقیق | آموزش

آیا میشود  به عنوان اولین برند به ذهن مشتری رسید؟

نویسنده: asbaghi تاریخ: پنجشنبه, 19 اکتبر 2017 موضوع : بازاریابی | بدون دیدگاه

آگاهی از برند چیست؟

آیا میشود  به عنوان اولین برند به ذهن مشتری رسید؟

http://asbaghi.ir

اگر به دنبال این هستید که بازار هدف تان چه دیدی نسبت به برند شما در شبکه های اجتماعی و موتورهای جستجو دارد، حتما از شاخص آگاهی از برند به عنوان یکی از شاخصهای عملکرد کلیدی ( KPIs ) فعالیت های بازاریابی تان استفاده نمایید.

آگاهی از برند (Brand Awareness) طبق تعریف احتمال شناخته‌شدن یک برند و یادآوری وجود‌‌‌داشتن و در دسترس‌بودن محصول یا خدمت یک شرکت است.

شاخص آگاهی از برند ( Brand Awareness Metric )

این شاخص به شما نشان می دهد که عملکرد برند شما در جامعه و جستجوهای برند چگونه است. این شاخص برای بازاریاب دیجیتالی طراحی شده که به دنبال ضبط تغییرات رخ داده روی آگاهی از برند آنلاین در طول زمان می­ باشند.

ایجاد آگاهی از برند یکی از گام‌های کلیدی در جهت تبلیغ و توسعه یک محصول است. آگاهی از برند زمانی مهم می‌شود که یک شرکت در حال ارائه یک محصول جدید و یا ایجاد تمایز با رقبا است.

هدف نخست تبلیغات یک محصول جدید در ماه‌ها یا سال‌های اولیه معرفی آن به بازار، آگاهی از برند است.

قبل از اینکه شما بتوانید مشتریان را تحت تاثیر قرار‌داده و به آن‌ها انگیزه خرید از خود را بدهید باید آن‌ها از برند شما و مفهوم آن آگاهی پیدا کنند.

شاخص آگاهی از برند ( Brand Awareness Metric ) یک معیار ارزشمند برای ردیابی ­های ماهیانه بازاریابان دیجیتالی است. ولی در نظر داشته باشید که این شاخص تنها بخش کوچکی از داستان طولانی عملکرد آنلاین مارکتینگ است و در اندازه­ گیری این شاخص باید به شاخص های دیگر از جمله شاخص اولین بازدید ( First Visit Metric )، شاخص بازدید مجدد ( returning visit metric ) و شاخص نرخ تبدیل آنلاین ( online conversion metric ) نیز توجه نمایید.

پیام‌های بازاریابی‌که از رسانه های مختلف منتشر می‌شوند، اغلب به منظور آگاه کردن عموم از نام برند و هم‌چنین انتقال پیام‌های مهم محصول یک شرکت است. اگر به مردم اجازه دهید که بدانند که شما وجود دارید، کمک می‌کند که ترافیک به سمت کسب‌و‌کار شما ایجاد شده و بازار از وجود شما با اطلاع شود.

بالاترین مرحله از آگاهی برند، قرار گرفتن در بالاترین قسمت از نردبان ذهنی مشتری است. اگر برند شما به این مرحله برسد زمانی که مشتریان قصد خرید داشته باشند، اولین برندی که به ذهنشان می‌آید شما هستید.

برای رسیدن به این مرحله یک برند باید به طور مکرر در معرض دید قرار بگیرد و به طور مستمر کالای با کیفیت به مشتریانش ارائه نماید.

بزرگتری موفقیت یک برند زمانی است که هنگامی که مشتری قصد انجام فرایند خرید را داشته باشد، به عنوان اولین برند به ذهن مشتری خطور کند.

سید سجاد اسبقی – مدیریت، بازاریابی، گردشگری، توسعه شهری، مشاوره، تحقیق، آموزش

http://asbaghi.ir

 



برچسب ها : , , , , , , , ,

شما هم دیدگاهی برای این مطلب ارسال کنید